AEGRI SOMNIA VANA.



Qurratu A'yun

مِنْ مُحِبَّكْ ألْف سَلامْ

insight | contact | gallery



05 May, 2013
◔ 9:26 am // ✎ 0 comment(s)
catur awal Mei

awal Mei
bendera warna-warna bunga menebar

awal Mei rasuk fanatisme meracun segenap ajsad
yang berotak menembak dari mulut
yang berotot menghentak dengan tangan
yang berautoriti sekadar memanah api dengan mata
yang ada hati - konon teleku diam berdoa
yang separuh hati lalang ditiup anginlah ia

sebelum aku memilih
lama aku memerhati tingkah dan gaya
aku pernah di sana
aku pernah juga di sini
mana-mana hipokrasi
tapi aku kenal mana yang ada visi
mana yang menekan ilmu dan integriti 

aku disuguh kata 'pilih jahat yang belum pasti'
aku tak gila, aku menolak pluralisme
aku disuguh kata 'ini satu bentuk pelaburan'
aku tak gila, sekali air bah, sekali pasir berubah sama

itulah saudara, kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.